De eerst week - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Marloes Grunewald - WaarBenJij.nu De eerst week - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Marloes Grunewald - WaarBenJij.nu

De eerst week

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 September 2014 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

De eerste week is alweer achter de rug.. Wat gaat het snel zeg
Maar wel al gelijk een week met heel veel indrukken. De eerste 2 nachtjes in de hoofdstad Ouagadougou in een hotel. En een rondleiding door de stad op dinsdag en woensdagochtend er weer vroeg uit om met de bus naar Bobo te gaan. Dit was een erg lange rit maar wel in een hele mooie grote touringcar met airco!
Ongeveer 3 Km voor de bestemming kregen we pech met de bus. Na een tijdje kwam er een andere bus waar we met onze koffers weer in gingen om het laatste stukje nog te rijden.
Hier werden we opgewacht en naar het hotel 'Villa Rose' gebracht om daar nog 2 nachtjes door te brengen. Na een heerlijk nachtje in een super luxe bed heeft Marie ons mee genomen naar het centrum en ons hier van alles laten zien. We zijn op de markt geweest om stof te kopen waar we kleren van gaan laten maken.
Nu uiteindelijk in het gastgezin aangekomen na nog een 3e nachtje in Villa Rose te hebben gezeten. Ik heb een heel leuk gezin wat bestaat uit 2 kinderen en de vrouw verwacht in oktober nog een kindje. Het oudste meisje zit al op de middelbare school en het andere meisje is 1,5 jaar.
Het valt mij elke keer nog op hoe gastvrij alle mensen hier zijn!
Ook heb ik vrijdagochtend mijn brommer gekregen en gelijk ook les gehad over hoe het moet. Nu rijd ik al door al het verkeer heen! Bijna iedereen rijd hier brommer, maar het gaat bij mij al heel goed!

Morgen ga ik beginnen aan de Franse lessen dus ik ben heel benieuwd:)

Even een kort verslagje van mijn eerste week maar er zal meer volgen

  • 21 September 2014 - 15:08

    Lisa Hordijk:

    Super leuk om te lezen, loes!!
    Gooodluck met je franse lessen en met het brommer rijden!!!!
    Liefss

  • 21 September 2014 - 16:31

    Favo Oom:

    Vet leuk om te lezen malleloes!!
    Dikke brommer onder je gat en naar de franse les! Succes daarmee!!
    Liefs!

  • 21 September 2014 - 19:56

    Opa Arie:

    Hoi Loes!
    Fijn dat het goed gaat met je. Kijk je uit op de bromfiets van je

  • 21 September 2014 - 20:59

    Carolien:

    Dat klinkt goed! Succes met de Franse les en straks met het werken op de school.
    Groetjes

  • 27 September 2014 - 20:26

    Jolanda:

    Lachen, zo rondcrossen op een brommer! Stoer van je. Heel veel succes met de Franse lessen. Leuk om wat van je te lezen. Groetjes:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2014

Nog 1 maandje..

05 Oktober 2014

De eerste maand is al voorbij

21 September 2014

De eerst week

09 September 2014

Reizen naar het verre Afrika
Marloes

Ik had een blog aangemaakt via een andere site maar die site kreeg een storing. In 1 keer mijn blog verdwenen en is niet meer terug te halen. Dus dit is mijn nieuwe blog! Ik zit voor ruim 3 maanden in Burkina Faso dit ligt in Afrika. Hier ben ik voor school om stage te lopen en omdat dit al heel lang een wens van mij is. Nu ben ik het avontuur echt begonnen en kunnen jullie af en toe eens iets van mij lezen!

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 6873

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: